Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 114 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 27 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,4 %24,2 %1 589 00063 %
Yle TV27,7 %5,7 %1 417 00056 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %976 00038 %
Yle yhteensä37,9 %32,9 %1 812 00071 %
MTV326,3 %31,2 %1 716 00068 %
Sub2,9 %3,1 %1 013 00040 %
AVA3,5 %3,5 %938 00037 %
C More Total1,6 %1,2 %339 00013 %
MTV yhteensä34,2 %39,0 %1 860 00073 %
Nelonen8,2 %11,0 %1 449 00057 %
Jim2,1 %1,9 %737 00029 %
Liv2,3 %2,2 %845 00033 %
Hero0,3 %0,4 %293 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,9 %15,5 %1 612 00063 %
TV52,9 %2,5 %900 00035 %
Kutonen1,6 %1,3 %620 00024 %
Frii2,5 %2,1 %575 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC2,2 %1,8 %503 00020 %
Warner Bros. Discovery9,3 %7,8 %1 153 00045 %
STAR Channel1,5 %1,4 %535 00021 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %508 00020 %
Disney Finland3,2 %2,5 %798 00031 %
Muut3,3 %2,9 %639 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 114 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.