Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 263 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 14 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,0 %1 628 00060 %
Yle TV28,2 %5,7 %1 512 00055 %
Yle Teema&Fem3,7 %3,1 %996 00037 %
Yle yhteensä38,0 %32,8 %1 914 00070 %
MTV326,1 %31,3 %1 796 00066 %
Sub2,9 %3,2 %1 046 00038 %
AVA3,5 %3,5 %942 00035 %
C More Total1,6 %1,2 %349 00013 %
MTV yhteensä34,1 %39,1 %1 951 00072 %
Nelonen8,3 %11,0 %1 514 00056 %
Jim2,1 %1,9 %750 00028 %
Liv2,3 %2,2 %866 00032 %
Hero0,3 %0,5 %300 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,0 %15,5 %1 698 00062 %
TV52,9 %2,5 %907 00033 %
Kutonen1,5 %1,3 %620 00023 %
Frii2,5 %2,1 %575 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %10 0000 %
TLC2,2 %1,8 %517 00019 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,8 %1 174 00043 %
STAR Channel1,5 %1,4 %553 00020 %
National Geographic Channel1,6 %1,1 %511 00019 %
Disney Finland3,2 %2,5 %815 00030 %
Muut3,2 %2,9 %650 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 263 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.