Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 556 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %12,1 %296 00040 %
Yle TV28,3 %4,9 %296 00040 %
Yle Teema&Fem1,4 %1,2 %118 00016 %
Yle yhteensä20,8 %18,2 %414 00056 %
MTV321,9 %23,2 %360 00049 %
Sub6,3 %6,1 %198 00027 %
AVA1,2 %1,0 %118 00016 %
C More Total5,3 %6,6 %98 00013 %
MTV yhteensä34,7 %36,8 %424 00057 %
Nelonen8,5 %12,0 %299 00040 %
Jim3,3 %2,6 %161 00022 %
Liv2,5 %3,1 %148 00020 %
Hero0,4 %0,3 %54 0007 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,0 %350 00047 %
TV54,5 %5,5 %205 00028 %
Kutonen6,6 %7,4 %185 00025 %
Frii2,8 %2,3 %93 00013 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %7 0001 %
TLC1,2 %0,6 %102 00014 %
Warner Bros. Discovery15,3 %16,2 %304 00041 %
STAR Channel7,3 %5,2 %162 00022 %
National Geographic Channel3,7 %2,8 %105 00014 %
Disney Finland11,0 %8,0 %194 00026 %
Muut6,2 %6,5 %162 00022 %
Yhteensä100,0 %100,0 %556 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.