Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 39/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 225 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,7 %31,0 %1 208 00094 %
Yle TV28,5 %6,5 %1 047 00081 %
Yle Teema&Fem4,3 %4,1 %906 00070 %
Yle yhteensä46,5 %41,7 %1 219 00095 %
MTV322,7 %29,0 %1 144 00089 %
Sub3,1 %3,5 %815 00063 %
AVA3,2 %3,4 %715 00056 %
C More Total1,8 %1,3 %255 00020 %
MTV yhteensä30,8 %37,2 %1 172 00091 %
Nelonen5,5 %7,1 %979 00076 %
Jim2,0 %1,8 %616 00048 %
Liv1,9 %1,7 %618 00048 %
Hero0,3 %0,4 %238 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,7 %11,0 %1 051 00082 %
TV52,0 %1,7 %670 00052 %
Kutonen1,6 %1,1 %488 00038 %
Frii1,9 %1,7 %466 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC1,5 %1,1 %386 00030 %
Warner Bros. Discovery7,2 %5,7 %801 00062 %
STAR Channel0,9 %0,7 %377 00029 %
National Geographic Channel2,7 %1,4 %461 00036 %
Disney Finland3,6 %2,1 %621 00048 %
Muut2,9 %3,0 %488 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 225 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.