Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 013 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 069 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %24,2 %3 039 00061 %
Yle TV27,1 %6,1 %2 510 00050 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,8 %1 781 00036 %
Yle yhteensä36,4 %33,1 %3 393 00068 %
MTV323,0 %27,8 %3 230 00064 %
Sub3,3 %3,4 %1 933 00039 %
AVA2,9 %2,9 %1 601 00032 %
C More Total2,5 %2,3 %858 00017 %
MTV yhteensä31,7 %36,4 %3 487 00070 %
Nelonen7,7 %10,1 %2 722 00054 %
Jim2,5 %2,4 %1 666 00033 %
Liv2,0 %1,7 %1 580 00032 %
Hero0,4 %0,5 %538 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,7 %3 032 00060 %
TV53,6 %3,4 %1 912 00038 %
Kutonen2,9 %2,6 %1 387 00028 %
Frii2,6 %1,9 %1 107 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %69 0001 %
TLC1,4 %1,1 %912 00018 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,4 %2 540 00051 %
STAR Channel2,4 %2,1 %1 125 00022 %
National Geographic Channel2,4 %1,6 %1 056 00021 %
Disney Finland4,8 %3,7 %1 634 00033 %
Muut4,9 %4,2 %1 502 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 069 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.