Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 676 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 32 t 39 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,2 %28,7 %657 00091 %
Yle TV27,1 %6,2 %542 00075 %
Yle Teema&Fem4,8 %3,8 %497 00069 %
Yle yhteensä44,0 %38,7 %669 00093 %
MTV328,0 %33,5 %638 00089 %
Sub2,2 %2,6 %397 00055 %
AVA3,3 %3,1 %370 00051 %
C More Total1,0 %0,2 %156 00022 %
MTV yhteensä34,4 %39,4 %646 00090 %
Nelonen6,6 %8,6 %533 00074 %
Jim1,8 %1,6 %338 00047 %
Liv1,9 %1,5 %321 00045 %
Hero0,4 %0,6 %117 00016 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,7 %12,3 %570 00079 %
TV52,4 %1,8 %343 00048 %
Kutonen1,1 %0,9 %210 00029 %
Frii2,0 %1,9 %245 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC1,9 %1,7 %237 00033 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,4 %440 00061 %
STAR Channel0,5 %0,4 %158 00022 %
National Geographic Channel0,9 %0,6 %178 00025 %
Disney Finland1,4 %1,0 %246 00034 %
Muut2,6 %2,4 %267 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %676 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.