Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 611 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,7 %23,2 %547 00080 %
Yle TV27,0 %7,5 %434 00063 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,6 %322 00047 %
Yle yhteensä34,3 %33,3 %578 00084 %
MTV317,2 %21,0 %522 00076 %
Sub4,1 %4,2 %368 00054 %
AVA2,0 %2,4 %285 00041 %
C More Total3,0 %2,6 %162 00024 %
MTV yhteensä26,3 %30,3 %554 00081 %
Nelonen8,0 %10,3 %462 00067 %
Jim3,4 %3,2 %345 00050 %
Liv1,4 %1,5 %305 00044 %
Hero0,4 %0,6 %118 00017 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,1 %15,5 %493 00072 %
TV54,5 %4,6 %391 00057 %
Kutonen4,6 %4,1 %331 00048 %
Frii2,0 %1,4 %226 00033 %
The Discovery Channel0,5 %0,2 %33 0005 %
TLC0,3 %0,2 %137 00020 %
Warner Bros. Discovery12,7 %11,3 %487 00071 %
STAR Channel2,4 %2,5 %229 00033 %
National Geographic Channel4,7 %2,6 %259 00038 %
Disney Finland7,2 %5,1 %355 00052 %
Muut7,9 %6,3 %271 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %611 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.