Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 38/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 961 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %25,2 %1 470 00059 %
Yle TV27,4 %6,6 %1 221 00049 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %808 00033 %
Yle yhteensä36,9 %34,6 %1 653 00067 %
MTV318,4 %22,8 %1 523 00062 %
Sub4,0 %4,2 %982 00040 %
AVA2,1 %2,3 %702 00028 %
C More Total3,4 %3,4 %450 00018 %
MTV yhteensä27,9 %32,7 %1 639 00066 %
Nelonen7,1 %9,0 %1 296 00052 %
Jim3,0 %3,0 %880 00036 %
Liv1,8 %1,6 %776 00031 %
Hero0,4 %0,4 %266 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %14,1 %1 422 00058 %
TV54,0 %4,0 %981 00040 %
Kutonen4,4 %4,0 %800 00032 %
Frii2,2 %1,5 %528 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %45 0002 %
TLC0,7 %0,5 %372 00015 %
Warner Bros. Discovery12,1 %10,6 %1 268 00051 %
STAR Channel2,9 %2,6 %602 00024 %
National Geographic Channel3,7 %2,3 %610 00025 %
Disney Finland6,6 %4,9 %898 00036 %
Muut6,1 %5,2 %800 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 961 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.