Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 115 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 5 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV124,4 %23,1 %1 518 00057 %
Yle TV29,9 %8,0 %1 506 00056 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,5 %912 00034 %
Yle yhteensä37,2 %33,6 %1 809 00068 %
MTV319,2 %23,6 %1 588 00060 %
Sub4,7 %5,1 %1 117 00042 %
AVA2,5 %2,7 %779 00029 %
C More Total1,9 %2,3 %436 00016 %
MTV yhteensä28,2 %33,8 %1 790 00067 %
Nelonen7,7 %9,6 %1 391 00052 %
Jim2,7 %2,6 %768 00029 %
Liv1,7 %1,8 %763 00029 %
Hero0,4 %0,4 %264 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %14,4 %1 548 00058 %
TV53,9 %4,1 %970 00036 %
Kutonen3,6 %3,3 %878 00033 %
Frii2,1 %1,6 %545 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %35 0001 %
TLC0,7 %0,4 %401 00015 %
Warner Bros. Discovery10,5 %9,6 %1 294 00049 %
STAR Channel2,9 %2,3 %595 00022 %
National Geographic Channel3,9 %2,8 %704 00026 %
Disney Finland6,8 %5,1 %972 00036 %
Muut5,8 %5,1 %919 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 115 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.