Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 543 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 74 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 6 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV18,7 %10,6 %276 00037 %
Yle TV29,1 %6,9 %279 00038 %
Yle Teema&Fem1,7 %1,2 %125 00017 %
Yle yhteensä19,5 %18,7 %380 00051 %
MTV321,9 %24,0 %356 00048 %
Sub5,9 %7,1 %206 00028 %
AVA2,2 %1,7 %119 00016 %
C More Total3,6 %4,6 %93 00013 %
MTV yhteensä33,6 %37,3 %432 00058 %
Nelonen10,6 %13,5 %317 00043 %
Jim2,7 %2,7 %128 00017 %
Liv1,4 %1,8 %128 00017 %
Hero0,2 %0,3 %36 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,3 %365 00049 %
TV56,0 %6,1 %190 00026 %
Kutonen4,5 %4,3 %177 00024 %
Frii3,1 %1,6 %72 00010 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %4 0001 %
TLC0,8 %0,7 %67 0009 %
Warner Bros. Discovery14,5 %12,9 %287 00039 %
STAR Channel7,6 %4,4 %139 00019 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %96 00013 %
Disney Finland11,3 %6,9 %185 00025 %
Muut8,0 %8,7 %203 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %543 00074 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.