Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 37/2024
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 727 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 258 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 46 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,6 %21,2 %1 570 00058 %
Yle TV27,2 %5,1 %1 470 00054 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,0 %1 028 00038 %
Yle yhteensä35,0 %29,3 %1 900 00070 %
MTV327,9 %33,3 %1 834 00067 %
Sub2,9 %3,2 %992 00036 %
AVA3,4 %3,0 %930 00034 %
C More Total1,1 %0,9 %346 00013 %
MTV yhteensä35,2 %40,4 %1 975 00072 %
Nelonen9,4 %12,1 %1 506 00055 %
Jim2,0 %1,9 %762 00028 %
Liv2,3 %2,3 %899 00033 %
Hero0,5 %0,6 %286 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %16,8 %1 671 00061 %
TV53,0 %2,6 %906 00033 %
Kutonen1,2 %1,3 %668 00024 %
Frii2,6 %1,9 %567 00021 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %24 0001 %
TLC2,3 %1,8 %547 00020 %
Warner Bros. Discovery9,2 %7,6 %1 268 00046 %
STAR Channel2,0 %1,6 %547 00020 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %529 00019 %
Disney Finland3,8 %3,1 %832 00031 %
Muut3,0 %3,2 %807 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 258 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.