Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 992 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %26,2 %1 471 00060 %
Yle TV27,6 %6,0 %1 261 00051 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,9 %898 00036 %
Yle yhteensä38,3 %35,0 %1 670 00068 %
MTV318,7 %23,0 %1 524 00062 %
Sub3,8 %3,4 %1 091 00044 %
AVA2,4 %2,6 %751 00030 %
C More Total2,3 %2,7 %391 00016 %
MTV yhteensä27,3 %31,6 %1 711 00069 %
Nelonen8,1 %10,8 %1 331 00054 %
Jim2,7 %2,5 %868 00035 %
Liv1,5 %1,4 %685 00028 %
Hero0,4 %0,4 %271 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %15,1 %1 490 00060 %
TV54,3 %4,7 %968 00039 %
Kutonen3,9 %3,1 %817 00033 %
Frii1,8 %1,4 %492 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %39 0002 %
TLC0,7 %0,4 %384 00016 %
Warner Bros. Discovery10,9 %9,8 %1 218 00049 %
STAR Channel2,7 %2,6 %663 00027 %
National Geographic Channel4,1 %2,6 %664 00027 %
Disney Finland6,8 %5,2 %962 00039 %
Muut5,4 %5,1 %785 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 992 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.