Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 40/2024
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 688 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 645 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %24,0 %532 00077 %
Yle TV26,4 %5,6 %448 00065 %
Yle Teema&Fem3,0 %3,0 %331 00048 %
Yle yhteensä35,1 %32,7 %591 00086 %
MTV317,4 %20,2 %530 00077 %
Sub3,7 %3,3 %386 00056 %
AVA2,8 %3,1 %317 00046 %
C More Total2,0 %2,1 %160 00023 %
MTV yhteensä25,8 %28,7 %585 00085 %
Nelonen9,1 %12,5 %470 00068 %
Jim2,8 %2,6 %340 00049 %
Liv1,5 %1,4 %286 00042 %
Hero0,3 %0,3 %84 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,6 %16,8 %517 00075 %
TV55,3 %6,0 %367 00053 %
Kutonen4,7 %4,1 %349 00051 %
Frii1,4 %1,0 %206 00030 %
The Discovery Channel0,5 %0,2 %23 0003 %
TLC0,4 %0,2 %153 00022 %
Warner Bros. Discovery12,3 %11,5 %444 00064 %
STAR Channel2,6 %2,8 %244 00035 %
National Geographic Channel4,7 %3,1 %276 00040 %
Disney Finland7,3 %6,0 %370 00054 %
Muut7,0 %5,9 %288 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %645 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.