Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 691 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 552 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,1 %9,5 %264 00038 %
Yle TV28,2 %6,3 %298 00043 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,4 %121 00018 %
Yle yhteensä19,6 %17,2 %401 00058 %
MTV326,3 %30,0 %375 00054 %
Sub4,5 %3,2 %218 00032 %
AVA3,6 %3,0 %184 00027 %
C More Total2,0 %2,2 %98 00014 %
MTV yhteensä36,4 %38,5 %453 00066 %
Nelonen12,3 %16,2 %311 00045 %
Jim3,8 %4,0 %187 00027 %
Liv2,9 %2,9 %186 00027 %
Hero0,6 %0,5 %56 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä19,6 %23,5 %375 00054 %
TV53,7 %4,3 %168 00024 %
Kutonen2,5 %2,1 %116 00017 %
Frii4,9 %3,7 %107 00015 %
The Discovery Channel0,2 %0,3 %5 0001 %
TLC3,2 %2,4 %102 00015 %
Warner Bros. Discovery14,5 %12,8 %275 00040 %
STAR Channel4,6 %3,9 %164 00024 %
National Geographic Channel1,5 %1,5 %96 00014 %
Disney Finland6,1 %5,4 %195 00028 %
Muut5,4 %4,6 %147 00021 %
Yhteensä100,0 %100,0 %552 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.