Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 41/2024
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 665 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 167 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %24,8 %1 507 00057 %
Yle TV29,8 %9,5 %1 501 00056 %
Yle Teema&Fem2,9 %2,8 %916 00034 %
Yle yhteensä39,1 %37,0 %1 823 00068 %
MTV318,0 %22,2 %1 618 00061 %
Sub4,2 %3,6 %1 114 00042 %
AVA2,4 %2,7 %854 00032 %
C More Total2,0 %2,4 %481 00018 %
MTV yhteensä26,6 %30,9 %1 846 00069 %
Nelonen7,7 %9,6 %1 409 00053 %
Jim3,1 %3,4 %983 00037 %
Liv1,4 %1,5 %828 00031 %
Hero0,4 %0,5 %293 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,6 %15,0 %1 575 00059 %
TV53,6 %4,1 %1 008 00038 %
Kutonen3,6 %2,9 %912 00034 %
Frii2,0 %1,6 %595 00022 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %36 0001 %
TLC0,8 %0,5 %449 00017 %
Warner Bros. Discovery10,8 %9,5 %1 335 00050 %
STAR Channel3,1 %2,8 %683 00026 %
National Geographic Channel4,5 %2,5 %705 00026 %
Disney Finland7,6 %5,3 %998 00037 %
Muut4,6 %4,1 %879 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 167 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.