Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 718 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 693 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 58 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,5 %30,2 %670 00093 %
Yle TV26,9 %5,5 %608 00085 %
Yle Teema&Fem4,1 %3,1 %511 00071 %
Yle yhteensä43,6 %38,7 %682 00095 %
MTV326,8 %31,1 %643 00089 %
Sub1,4 %1,5 %356 00050 %
AVA3,0 %2,7 %392 00055 %
C More Total1,1 %0,3 %148 00021 %
MTV yhteensä32,3 %35,7 %653 00091 %
Nelonen8,1 %10,4 %559 00078 %
Jim1,9 %1,8 %352 00049 %
Liv1,5 %1,6 %362 00050 %
Hero0,4 %0,4 %137 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %14,2 %583 00081 %
TV52,0 %2,2 %354 00049 %
Kutonen0,7 %0,8 %238 00033 %
Frii2,6 %2,0 %243 00034 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %2 0000 %
TLC2,4 %2,1 %227 00032 %
Warner Bros. Discovery7,7 %7,1 %466 00065 %
STAR Channel0,6 %0,6 %217 00030 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %215 00030 %
Disney Finland2,3 %1,8 %313 00044 %
Muut2,6 %2,7 %298 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %693 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.