Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 42/2024
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 156 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,5 %23,9 %1 616 00064 %
Yle TV26,9 %5,6 %1 443 00057 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %970 00038 %
Yle yhteensä35,7 %32,1 %1 801 00071 %
MTV325,6 %29,3 %1 737 00068 %
Sub2,6 %2,5 %1 009 00040 %
AVA3,1 %2,8 %930 00037 %
C More Total1,7 %1,0 %443 00017 %
MTV yhteensä33,0 %35,8 %1 899 00075 %
Nelonen10,0 %13,1 %1 536 00060 %
Jim2,1 %2,1 %827 00033 %
Liv2,1 %2,1 %896 00035 %
Hero0,6 %0,7 %342 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,0 %1 692 00067 %
TV53,2 %3,3 %995 00039 %
Kutonen1,2 %1,2 %637 00025 %
Frii3,3 %2,5 %610 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %29 0001 %
TLC2,5 %2,0 %543 00021 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,2 %1 326 00052 %
STAR Channel1,6 %1,4 %582 00023 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %551 00022 %
Disney Finland3,5 %2,8 %853 00034 %
Muut3,6 %3,0 %786 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 156 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.