Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 061 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 24 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,9 %27,1 %1 490 00060 %
Yle TV212,1 %7,8 %1 483 00060 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %930 00038 %
Yle yhteensä40,4 %37,1 %1 749 00071 %
MTV317,1 %19,9 %1 551 00063 %
Sub5,8 %6,8 %1 228 00050 %
AVA2,0 %1,8 %716 00029 %
C More Total1,8 %2,3 %452 00018 %
MTV yhteensä26,8 %30,7 %1 785 00072 %
Nelonen6,8 %8,5 %1 313 00053 %
Jim2,8 %2,8 %1 006 00041 %
Liv1,0 %1,0 %709 00029 %
Hero0,5 %0,6 %344 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %13,0 %1 527 00062 %
TV53,4 %3,6 %1 076 00044 %
Kutonen3,6 %3,4 %909 00037 %
Frii2,2 %2,3 %556 00023 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %42 0002 %
TLC0,7 %0,6 %470 00019 %
Warner Bros. Discovery10,1 %10,1 %1 337 00054 %
STAR Channel2,9 %2,9 %744 00030 %
National Geographic Channel3,9 %2,4 %735 00030 %
Disney Finland6,8 %5,4 %1 041 00042 %
Muut5,7 %5,1 %903 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 061 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.