Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 471 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 046 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 1 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,7 %24,0 %1 555 00063 %
Yle TV212,1 %8,7 %1 595 00065 %
Yle Teema&Fem3,5 %3,6 %1 116 00045 %
Yle yhteensä39,3 %36,3 %1 825 00074 %
MTV311,4 %16,2 %1 548 00063 %
Sub6,0 %7,1 %1 304 00053 %
AVA2,2 %1,6 %839 00034 %
C More Total1,1 %1,5 %322 00013 %
MTV yhteensä20,7 %26,4 %1 798 00073 %
Nelonen7,8 %8,8 %1 479 00060 %
Jim2,9 %3,1 %1 061 00043 %
Liv1,7 %1,9 %924 00037 %
Hero0,4 %0,6 %346 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %14,4 %1 625 00066 %
TV57,4 %7,0 %1 325 00054 %
Kutonen4,3 %3,3 %1 011 00041 %
Frii1,9 %2,2 %688 00028 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0001 %
TLC0,8 %0,6 %564 00023 %
Warner Bros. Discovery14,5 %13,2 %1 519 00061 %
STAR Channel2,6 %2,4 %785 00032 %
National Geographic Channel4,3 %3,0 %757 00031 %
Disney Finland6,9 %5,4 %1 074 00043 %
Muut6,3 %5,1 %942 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 046 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.