Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 288 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 241 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 39 t 45 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 41 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV135,7 %36,1 %1 220 00095 %
Yle TV210,6 %8,5 %1 132 00088 %
Yle Teema&Fem5,6 %5,3 %1 050 00082 %
Yle yhteensä51,9 %49,8 %1 232 00096 %
MTV313,1 %18,4 %1 158 00090 %
Sub3,9 %4,0 %895 00070 %
AVA2,9 %2,0 %712 00055 %
C More Total0,6 %0,6 %153 00012 %
MTV yhteensä20,4 %24,9 %1 195 00093 %
Nelonen6,8 %6,9 %1 063 00083 %
Jim2,2 %1,9 %755 00059 %
Liv1,7 %1,7 %769 00060 %
Hero0,4 %0,4 %256 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %11,0 %1 128 00088 %
TV53,4 %3,2 %826 00064 %
Kutonen1,9 %1,4 %626 00049 %
Frii2,0 %2,2 %545 00042 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %15 0001 %
TLC1,4 %1,3 %517 00040 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %961 00075 %
STAR Channel1,2 %0,9 %534 00041 %
National Geographic Channel3,0 %2,0 %558 00043 %
Disney Finland4,2 %2,9 %733 00057 %
Muut3,9 %3,6 %589 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 241 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.