Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 563 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %12,1 %327 00044 %
Yle TV216,2 %9,7 %408 00055 %
Yle Teema&Fem2,4 %2,2 %174 00024 %
Yle yhteensä28,7 %24,0 %470 00064 %
MTV310,1 %14,0 %343 00046 %
Sub6,5 %7,3 %311 00042 %
AVA1,7 %0,7 %156 00021 %
C More Total1,3 %2,5 %70 0009 %
MTV yhteensä19,7 %24,5 %446 00060 %
Nelonen10,1 %11,6 %355 00048 %
Jim2,6 %3,4 %211 00029 %
Liv1,8 %2,4 %168 00023 %
Hero0,5 %0,6 %65 0009 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %18,0 %403 00054 %
TV513,1 %12,5 %311 00042 %
Kutonen5,6 %5,1 %229 00031 %
Frii2,0 %1,8 %91 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC1,1 %1,3 %113 00015 %
Warner Bros. Discovery21,9 %20,7 %389 00053 %
STAR Channel4,9 %4,5 %185 00025 %
National Geographic Channel3,5 %2,9 %120 00016 %
Disney Finland8,4 %7,4 %245 00033 %
Muut6,9 %6,4 %233 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %563 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.