Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 289 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 25 t 27 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,9 %18,2 %1 128 00082 %
Yle TV210,5 %7,4 %1 079 00079 %
Yle Teema&Fem3,9 %4,1 %861 00063 %
Yle yhteensä32,3 %29,7 %1 244 00091 %
MTV312,3 %16,2 %1 117 00081 %
Sub5,9 %7,1 %961 00070 %
AVA2,9 %2,8 %678 00049 %
C More Total1,0 %1,4 %218 00016 %
MTV yhteensä22,2 %27,4 %1 209 00088 %
Nelonen9,0 %10,3 %1 054 00077 %
Jim3,0 %3,3 %757 00055 %
Liv2,4 %2,8 %750 00055 %
Hero0,7 %0,9 %289 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,1 %17,2 %1 132 00082 %
TV57,6 %6,6 %956 00070 %
Kutonen3,9 %2,9 %713 00052 %
Frii3,7 %4,0 %638 00046 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %22 0002 %
TLC1,7 %1,4 %464 00034 %
Warner Bros. Discovery17,1 %15,0 %1 067 00078 %
STAR Channel2,7 %2,7 %560 00041 %
National Geographic Channel3,6 %3,0 %572 00042 %
Disney Finland6,4 %5,6 %756 00055 %
Muut7,3 %5,5 %653 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 289 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.