Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 52/2024
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 683 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 645 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,2 %18,1 %573 00084 %
Yle TV210,7 %7,2 %546 00080 %
Yle Teema&Fem4,7 %4,7 %437 00064 %
Yle yhteensä32,7 %30,0 %629 00092 %
MTV313,5 %17,7 %559 00082 %
Sub5,2 %6,0 %484 00071 %
AVA3,6 %3,3 %348 00051 %
C More Total0,7 %0,9 %96 00014 %
MTV yhteensä23,0 %27,8 %596 00087 %
Nelonen9,7 %10,4 %528 00077 %
Jim2,4 %2,7 %341 00050 %
Liv2,8 %3,4 %379 00056 %
Hero1,0 %1,3 %143 00021 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,9 %17,8 %565 00083 %
TV57,2 %5,9 %463 00068 %
Kutonen2,2 %1,7 %317 00046 %
Frii5,4 %5,4 %333 00049 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %4 0001 %
TLC2,7 %2,3 %263 00039 %
Warner Bros. Discovery17,5 %15,3 %529 00078 %
STAR Channel2,5 %2,5 %268 00039 %
National Geographic Channel2,8 %2,6 %259 00038 %
Disney Finland5,3 %5,1 %363 00053 %
Muut6,0 %4,3 %319 00047 %
Yhteensä100,0 %100,0 %645 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.