Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 51/2024
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 739 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 605 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV111,2 %14,4 %302 00041 %
Yle TV211,8 %7,6 %357 00048 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,7 %144 00019 %
Yle yhteensä24,6 %23,7 %446 00060 %
MTV319,1 %19,3 %353 00048 %
Sub7,1 %8,0 %296 00040 %
AVA1,3 %1,2 %134 00018 %
C More Total3,4 %4,3 %132 00018 %
MTV yhteensä30,9 %32,7 %469 00063 %
Nelonen8,6 %11,0 %319 00043 %
Jim3,7 %3,6 %241 00033 %
Liv1,4 %1,2 %153 00021 %
Hero1,0 %1,4 %87 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,2 %419 00057 %
TV54,3 %4,3 %239 00032 %
Kutonen4,9 %5,5 %195 00026 %
Frii2,6 %2,3 %95 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %11 0001 %
TLC1,1 %1,3 %96 00013 %
Warner Bros. Discovery12,9 %13,5 %334 00045 %
STAR Channel7,1 %5,8 %210 00028 %
National Geographic Channel2,9 %2,5 %134 00018 %
Disney Finland10,0 %8,3 %264 00036 %
Muut8,6 %6,5 %224 00030 %
Yhteensä100,0 %100,0 %605 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.