Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 497 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 050 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %28,9 %1 675 00067 %
Yle TV212,1 %7,7 %1 451 00058 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,4 %973 00039 %
Yle yhteensä42,4 %39,9 %1 808 00072 %
MTV315,8 %19,2 %1 573 00063 %
Sub5,4 %5,9 %1 197 00048 %
AVA2,0 %2,1 %707 00028 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,7 %419 00017 %
MTV yhteensä24,6 %28,0 %1 729 00069 %
Nelonen6,4 %8,3 %1 342 00054 %
Jim2,7 %2,5 %945 00038 %
Liv1,3 %1,5 %772 00031 %
Hero0,4 %0,5 %305 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,8 %12,9 %1 535 00061 %
TV54,7 %4,9 %1 106 00044 %
Kutonen3,4 %2,6 %849 00034 %
Frii2,3 %2,3 %598 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %53 0002 %
TLC0,8 %0,7 %528 00021 %
Warner Bros. Discovery11,4 %10,6 %1 410 00056 %
STAR Channel3,1 %3,1 %723 00029 %
National Geographic Channel3,6 %2,5 %687 00028 %
Disney Finland6,8 %5,6 %973 00039 %
Muut4,7 %3,4 %896 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 050 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.