Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 6 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV123,5 %26,0 %1 120 00082 %
Yle TV210,4 %6,2 %997 00073 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %691 00050 %
Yle yhteensä36,5 %34,5 %1 191 00087 %
MTV317,6 %20,2 %1 083 00079 %
Sub5,1 %5,8 %864 00063 %
AVA2,8 %2,9 %583 00043 %
MTV:n maksukanavat1,2 %0,5 %262 00019 %
MTV yhteensä26,7 %29,4 %1 174 00086 %
Nelonen7,3 %9,9 %962 00070 %
Jim2,5 %2,4 %641 00047 %
Liv1,8 %2,0 %615 00045 %
Hero0,5 %0,6 %264 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,1 %14,8 %1 093 00080 %
TV55,3 %4,9 %790 00058 %
Kutonen3,5 %2,8 %605 00044 %
Frii3,2 %3,1 %460 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %53 0004 %
TLC2,1 %2,0 %376 00027 %
Warner Bros. Discovery14,3 %12,9 %962 00070 %
STAR Channel2,8 %2,8 %500 00036 %
National Geographic Channel2,6 %2,0 %456 00033 %
Disney Finland5,5 %4,8 %665 00048 %
Muut5,6 %3,8 %558 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 279 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.