Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 747 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 375 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,0 %30,7 %1 998 00073 %
Yle TV211,0 %6,1 %1 667 00061 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %1 131 00041 %
Yle yhteensä42,8 %39,8 %2 161 00079 %
MTV320,7 %24,1 %1 803 00066 %
Sub2,9 %3,1 %1 188 00043 %
AVA2,9 %2,5 %910 00033 %
MTV:n maksukanavat1,6 %0,2 %421 00015 %
MTV yhteensä28,1 %30,0 %2 013 00073 %
Nelonen7,5 %10,0 %1 543 00056 %
Jim1,8 %1,7 %897 00033 %
Liv2,0 %2,5 %952 00035 %
Hero0,5 %0,6 %353 00013 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,7 %14,8 %1 770 00064 %
TV53,4 %3,2 %1 089 00040 %
Kutonen1,2 %0,9 %670 00024 %
Frii2,8 %2,7 %633 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %53 0002 %
TLC3,7 %3,5 %640 00023 %
Warner Bros. Discovery11,2 %10,3 %1 466 00053 %
STAR Channel1,8 %1,5 %687 00025 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %527 00019 %
Disney Finland3,5 %2,8 %914 00033 %
Muut3,4 %2,4 %860 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 375 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.