Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 266 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 46 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV132,8 %34,1 %1 246 00096 %
Yle TV212,0 %7,8 %1 146 00088 %
Yle Teema&Fem4,5 %4,3 %1 025 00079 %
Yle yhteensä49,3 %46,3 %1 264 00097 %
MTV318,5 %23,0 %1 203 00092 %
Sub3,2 %3,1 %834 00064 %
AVA2,5 %2,2 %678 00052 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,4 %355 00027 %
MTV yhteensä25,6 %28,7 %1 223 00094 %
Nelonen6,3 %8,1 %1 031 00079 %
Jim1,9 %1,7 %713 00055 %
Liv1,5 %2,0 %716 00055 %
Hero0,3 %0,5 %264 00020 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %12,3 %1 105 00085 %
TV53,2 %3,2 %848 00065 %
Kutonen1,5 %0,9 %558 00043 %
Frii2,2 %2,2 %529 00041 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %21 0002 %
TLC1,9 %1,8 %480 00037 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,2 %973 00075 %
STAR Channel1,1 %0,8 %494 00038 %
National Geographic Channel2,6 %1,7 %508 00039 %
Disney Finland3,7 %2,6 %690 00053 %
Muut3,1 %2,2 %619 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 266 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.