Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 587 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 11 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 19 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV116,4 %22,2 %444 00063 %
Yle TV212,2 %5,7 %358 00051 %
Yle Teema&Fem1,9 %1,5 %138 00020 %
Yle yhteensä30,4 %29,5 %505 00072 %
MTV321,6 %23,6 %363 00052 %
Sub4,4 %5,4 %244 00035 %
AVA3,0 %2,5 %158 00023 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,2 %88 00013 %
MTV yhteensä30,5 %31,8 %455 00065 %
Nelonen8,2 %11,1 %300 00043 %
Jim2,1 %2,1 %172 00025 %
Liv2,2 %2,9 %151 00022 %
Hero0,6 %0,8 %42 0006 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,2 %16,8 %385 00055 %
TV53,8 %4,1 %189 00027 %
Kutonen1,7 %1,4 %112 00016 %
Frii4,7 %3,9 %115 00016 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %17 0002 %
TLC5,7 %5,2 %146 00021 %
Warner Bros. Discovery15,9 %14,7 %334 00048 %
STAR Channel4,1 %3,2 %145 00021 %
National Geographic Channel3,2 %1,9 %97 00014 %
Disney Finland7,3 %5,1 %200 00028 %
Muut3,2 %2,2 %187 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %587 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.