Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 700 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 38 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 29 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV133,3 %34,6 %694 00096 %
Yle TV211,2 %6,9 %617 00085 %
Yle Teema&Fem5,0 %4,2 %560 00077 %
Yle yhteensä49,5 %45,7 %700 00097 %
MTV321,5 %25,7 %670 00093 %
Sub2,1 %1,8 %429 00059 %
AVA2,7 %2,2 %376 00052 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,1 %158 00022 %
MTV yhteensä27,7 %29,9 %681 00094 %
Nelonen6,7 %8,7 %557 00077 %
Jim1,4 %1,2 %365 00050 %
Liv1,7 %2,3 %397 00055 %
Hero0,4 %0,6 %138 00019 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,2 %12,9 %607 00084 %
TV52,4 %2,1 %437 00060 %
Kutonen0,7 %0,4 %244 00034 %
Frii2,1 %2,2 %264 00036 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %7 0001 %
TLC3,2 %3,0 %262 00036 %
Warner Bros. Discovery8,4 %7,7 %517 00071 %
STAR Channel0,8 %0,5 %253 00035 %
National Geographic Channel1,4 %1,0 %202 00028 %
Disney Finland2,2 %1,5 %333 00046 %
Muut2,8 %2,3 %317 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %700 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.