Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 602 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 12 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,7 %23,2 %415 00055 %
Yle TV211,9 %6,7 %304 00040 %
Yle Teema&Fem1,6 %1,7 %120 00016 %
Yle yhteensä31,2 %31,6 %460 00061 %
MTV319,3 %21,3 %401 00053 %
Sub7,1 %6,6 %251 00033 %
AVA0,9 %0,9 %120 00016 %
MTV:n maksukanavat2,3 %1,0 %86 00011 %
MTV yhteensä29,5 %29,8 %466 00062 %
Nelonen7,5 %10,2 %300 00040 %
Jim2,7 %2,8 %176 00023 %
Liv1,0 %1,2 %134 00018 %
Hero0,6 %0,7 %59 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %14,9 %365 00048 %
TV55,3 %5,5 %233 00031 %
Kutonen3,7 %2,6 %152 00020 %
Frii1,6 %1,4 %91 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,1 %6 0001 %
TLC2,1 %2,1 %103 00014 %
Warner Bros. Discovery12,8 %11,7 %373 00050 %
STAR Channel8,2 %6,8 %159 00021 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %108 00014 %
Disney Finland10,7 %8,5 %200 00027 %
Muut4,9 %4,0 %214 00028 %
Yhteensä100,0 %100,0 %602 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.