Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 6/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 223 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 31 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %30,6 %1 902 00074 %
Yle TV210,7 %6,2 %1 549 00060 %
Yle Teema&Fem3,8 %3,0 %1 062 00041 %
Yle yhteensä42,6 %39,7 %2 018 00079 %
MTV321,0 %24,2 %1 735 00068 %
Sub3,0 %3,2 %1 161 00045 %
AVA3,0 %2,6 %896 00035 %
MTV:n maksukanavat1,5 %0,2 %406 00016 %
MTV yhteensä28,4 %30,2 %1 921 00075 %
Nelonen7,4 %10,0 %1 470 00057 %
Jim1,7 %1,6 %874 00034 %
Liv2,0 %2,5 %928 00036 %
Hero0,5 %0,6 %349 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,6 %14,7 %1 691 00066 %
TV53,5 %3,2 %1 079 00042 %
Kutonen1,2 %0,9 %656 00026 %
Frii2,9 %2,7 %626 00024 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %53 0002 %
TLC3,6 %3,4 %633 00025 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,3 %1 435 00056 %
STAR Channel1,7 %1,5 %662 00026 %
National Geographic Channel1,7 %1,2 %523 00020 %
Disney Finland3,4 %2,7 %889 00035 %
Muut3,4 %2,4 %812 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 223 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.