Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2025
Kohderyhmä: Naiset 65+
Kohderyhmän väestö: 724 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 700 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 37 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 25 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,9 %30,9 %697 00096 %
Yle TV211,5 %5,6 %638 00088 %
Yle Teema&Fem5,3 %5,2 %546 00075 %
Yle yhteensä46,8 %41,6 %700 00097 %
MTV322,3 %25,6 %666 00092 %
Sub2,8 %3,2 %474 00065 %
AVA2,9 %2,3 %368 00051 %
MTV:n maksukanavat1,4 %0,3 %168 00023 %
MTV yhteensä29,3 %31,4 %676 00093 %
Nelonen7,5 %10,7 %582 00080 %
Jim1,2 %0,9 %342 00047 %
Liv2,2 %2,9 %404 00056 %
Hero0,5 %0,7 %160 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,4 %15,2 %613 00085 %
TV51,8 %1,5 %386 00053 %
Kutonen1,0 %0,9 %257 00036 %
Frii2,6 %2,4 %229 00032 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %6 0001 %
TLC2,8 %2,6 %224 00031 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,4 %465 00064 %
STAR Channel0,9 %0,8 %239 00033 %
National Geographic Channel1,4 %1,1 %210 00029 %
Disney Finland2,3 %1,9 %305 00042 %
Muut2,4 %2,5 %284 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %700 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.