Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2025
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 302 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 257 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 40 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %30,9 %1 240 00095 %
Yle TV212,8 %5,7 %1 134 00087 %
Yle Teema&Fem4,4 %4,6 %995 00076 %
Yle yhteensä46,6 %41,2 %1 248 00096 %
MTV319,2 %23,2 %1 193 00092 %
Sub3,7 %4,2 %904 00069 %
AVA2,6 %2,4 %696 00053 %
MTV:n maksukanavat2,0 %1,1 %334 00026 %
MTV yhteensä27,5 %30,9 %1 220 00094 %
Nelonen7,5 %10,6 %1 060 00081 %
Jim1,6 %1,4 %666 00051 %
Liv1,7 %2,3 %708 00054 %
Hero0,5 %0,6 %310 00024 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,2 %14,8 %1 108 00085 %
TV52,1 %1,8 %770 00059 %
Kutonen2,0 %1,7 %578 00044 %
Frii2,4 %2,3 %463 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %20 0002 %
TLC1,7 %1,6 %425 00033 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,0 %901 00069 %
STAR Channel1,1 %1,0 %476 00037 %
National Geographic Channel2,7 %1,9 %518 00040 %
Disney Finland3,8 %2,9 %660 00051 %
Muut2,8 %2,7 %569 00044 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 257 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.