Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 7/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 78 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 20 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 20 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,5 %11,6 %669 00046 %
Yle TV210,3 %3,7 %596 00041 %
Yle Teema&Fem1,6 %2,0 %271 00019 %
Yle yhteensä21,4 %17,3 %868 00060 %
MTV322,1 %23,1 %779 00054 %
Sub5,3 %5,4 %510 00035 %
AVA2,6 %2,0 %314 00022 %
MTV:n maksukanavat3,2 %3,3 %192 00013 %
MTV yhteensä33,2 %33,8 %909 00063 %
Nelonen15,5 %20,7 %756 00052 %
Jim2,3 %2,5 %324 00022 %
Liv1,8 %2,3 %347 00024 %
Hero0,5 %0,7 %115 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä20,1 %26,3 %855 00059 %
TV53,3 %4,0 %434 00030 %
Kutonen3,1 %3,0 %298 00021 %
Frii3,1 %2,8 %175 00012 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %14 0001 %
TLC3,7 %3,2 %215 00015 %
Warner Bros. Discovery13,5 %13,2 %644 00044 %
STAR Channel5,8 %5,3 %349 00024 %
National Geographic Channel2,3 %1,4 %162 00011 %
Disney Finland8,1 %6,7 %420 00029 %
Muut5,1 %4,8 %416 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 124 00078 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.