Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 9/2025
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 450 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 118 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 9 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 17 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,9 %14,0 %627 00043 %
Yle TV216,5 %8,3 %679 00047 %
Yle Teema&Fem2,0 %2,0 %296 00020 %
Yle yhteensä29,4 %24,3 %860 00059 %
MTV320,1 %24,8 %735 00051 %
Sub6,0 %6,8 %506 00035 %
AVA2,4 %2,2 %310 00021 %
MTV:n maksukanavat3,1 %3,7 %191 00013 %
MTV yhteensä31,6 %37,4 %876 00060 %
Nelonen7,0 %10,0 %582 00040 %
Jim3,0 %3,2 %355 00024 %
Liv2,4 %3,0 %343 00024 %
Hero0,4 %0,5 %118 0008 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,8 %16,7 %742 00051 %
TV53,1 %2,4 %402 00028 %
Kutonen3,0 %2,6 %295 00020 %
Frii3,5 %2,5 %185 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %3 0000 %
TLC2,9 %3,6 %219 00015 %
Warner Bros. Discovery12,6 %11,1 %619 00043 %
STAR Channel5,9 %4,5 %359 00025 %
National Geographic Channel2,5 %1,9 %178 00012 %
Disney Finland8,4 %6,4 %431 00030 %
Muut7,0 %6,8 %417 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 118 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.