Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 374 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 269 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,2 %20,1 %1 053 00077 %
Yle TV223,2 %14,3 %974 00071 %
Yle Teema&Fem2,5 %2,1 %690 00050 %
Yle yhteensä43,9 %36,5 %1 164 00085 %
MTV316,7 %21,0 %1 070 00078 %
Sub4,2 %4,4 %782 00057 %
AVA2,2 %2,4 %542 00039 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,8 %204 00015 %
MTV yhteensä24,7 %29,6 %1 151 00084 %
Nelonen6,8 %10,1 %904 00066 %
Jim2,2 %2,0 %531 00039 %
Liv1,5 %1,6 %604 00044 %
Hero0,4 %0,5 %210 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,9 %14,2 %1 048 00076 %
TV53,5 %4,3 %725 00053 %
Kutonen2,8 %2,8 %621 00045 %
Frii3,2 %3,5 %422 00031 %
The Discovery Channel0,2 %0,0 %33 0002 %
TLC1,2 %1,3 %385 00028 %
Warner Bros. Discovery11,2 %11,9 %907 00066 %
STAR Channel2,3 %2,3 %485 00035 %
National Geographic Channel2,6 %2,2 %477 00035 %
Disney Finland4,9 %4,5 %650 00047 %
Muut5,2 %4,3 %546 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 269 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.