Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 147 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 80 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,2 %21,5 %1 505 00056 %
Yle TV229,5 %18,6 %1 583 00059 %
Yle Teema&Fem2,6 %2,3 %1 029 00038 %
Yle yhteensä51,3 %42,4 %1 817 00068 %
MTV314,6 %19,6 %1 656 00062 %
Sub4,8 %5,3 %1 178 00044 %
AVA1,7 %1,8 %704 00026 %
MTV:n maksukanavat1,7 %2,5 %388 00014 %
MTV yhteensä22,7 %29,2 %1 825 00068 %
Nelonen5,3 %7,7 %1 392 00052 %
Jim2,1 %1,8 %821 00031 %
Liv1,1 %1,4 %778 00029 %
Hero0,3 %0,5 %277 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä8,9 %11,4 %1 606 00060 %
TV52,6 %3,5 %1 056 00039 %
Kutonen2,5 %2,5 %809 00030 %
Frii1,7 %1,8 %540 00020 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC0,6 %0,6 %490 00018 %
Warner Bros. Discovery7,9 %8,7 %1 349 00050 %
STAR Channel2,1 %2,3 %709 00026 %
National Geographic Channel3,1 %2,4 %671 00025 %
Disney Finland5,2 %4,6 %990 00037 %
Muut4,8 %5,1 %897 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 147 00080 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.