Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Miehet 25–44
Kohderyhmän väestö: 749 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 560 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 75 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 15 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,1 %12,0 %295 00039 %
Yle TV217,9 %9,5 %330 00044 %
Yle Teema&Fem2,4 %1,7 %156 00021 %
Yle yhteensä30,3 %23,2 %414 00055 %
MTV319,7 %22,6 %388 00052 %
Sub9,1 %9,6 %268 00036 %
AVA1,3 %1,1 %98 00013 %
MTV:n maksukanavat4,1 %5,3 %85 00011 %
MTV yhteensä34,3 %38,6 %444 00059 %
Nelonen8,1 %11,7 %322 00043 %
Jim2,5 %2,1 %157 00021 %
Liv1,1 %1,4 %137 00018 %
Hero0,1 %0,2 %38 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,8 %15,3 %375 00050 %
TV54,2 %5,3 %225 00030 %
Kutonen3,5 %3,3 %133 00018 %
Frii1,6 %1,2 %86 00011 %
The Discovery Channel0,1 %0,2 %12 0002 %
TLC1,4 %1,6 %79 00011 %
Warner Bros. Discovery11,0 %11,7 %317 00042 %
STAR Channel4,2 %3,7 %149 00020 %
National Geographic Channel2,2 %2,1 %63 0008 %
Disney Finland6,4 %5,8 %183 00024 %
Muut8,0 %8,7 %217 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %560 00075 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.