Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 062 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 178 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 83 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV120,4 %22,4 %3 094 00061 %
Yle TV227,3 %16,4 %3 000 00059 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,7 %2 107 00042 %
Yle yhteensä50,8 %41,5 %3 595 00071 %
MTV317,1 %22,0 %3 353 00066 %
Sub3,5 %3,9 %2 205 00044 %
AVA2,1 %2,1 %1 516 00030 %
MTV:n maksukanavat1,3 %1,6 %654 00013 %
MTV yhteensä24,0 %29,6 %3 596 00071 %
Nelonen6,0 %9,0 %2 817 00056 %
Jim1,7 %1,5 %1 490 00029 %
Liv1,5 %1,8 %1 666 00033 %
Hero0,3 %0,5 %584 00012 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä9,4 %12,8 %3 164 00062 %
TV52,6 %3,3 %2 073 00041 %
Kutonen1,8 %1,8 %1 494 00030 %
Frii2,3 %2,5 %1 138 00022 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %74 0001 %
TLC1,5 %1,4 %1 102 00022 %
Warner Bros. Discovery8,4 %9,2 %2 662 00053 %
STAR Channel1,8 %1,9 %1 312 00026 %
National Geographic Channel2,2 %1,7 %1 154 00023 %
Disney Finland4,0 %3,6 %1 778 00035 %
Muut4,0 %4,4 %1 653 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 178 00083 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.