Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 10/2025
Kohderyhmä: Miehet 45–64
Kohderyhmän väestö: 690 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 632 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 40 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV117,7 %19,1 %525 00076 %
Yle TV224,0 %15,7 %503 00073 %
Yle Teema&Fem2,2 %1,7 %361 00052 %
Yle yhteensä43,9 %36,5 %582 00084 %
MTV314,9 %18,9 %537 00078 %
Sub5,0 %5,7 %418 00061 %
AVA2,0 %2,0 %278 00040 %
MTV:n maksukanavat1,8 %2,4 %115 00017 %
MTV yhteensä23,7 %29,0 %587 00085 %
Nelonen5,9 %8,8 %426 00062 %
Jim2,9 %2,6 %331 00048 %
Liv1,1 %1,5 %302 00044 %
Hero0,4 %0,6 %104 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,4 %13,4 %522 00076 %
TV53,5 %4,4 %367 00053 %
Kutonen3,9 %4,1 %340 00049 %
Frii2,0 %2,2 %213 00031 %
The Discovery Channel0,3 %0,1 %23 0003 %
TLC0,5 %0,6 %183 00026 %
Warner Bros. Discovery10,7 %11,4 %460 00067 %
STAR Channel2,8 %2,6 %279 00040 %
National Geographic Channel3,5 %3,0 %274 00040 %
Disney Finland6,2 %5,6 %365 00053 %
Muut5,9 %5,3 %290 00042 %
Yhteensä100,0 %100,0 %632 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.