Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 152 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,4 %26,0 %1 636 00064 %
Yle TV210,6 %5,5 %1 481 00058 %
Yle Teema&Fem3,6 %2,8 %1 001 00039 %
Yle yhteensä39,6 %34,3 %1 828 00071 %
MTV322,9 %27,0 %1 751 00068 %
Sub3,3 %3,3 %1 125 00044 %
AVA3,4 %3,1 %919 00036 %
MTV:n maksukanavat1,6 %1,0 %399 00016 %
MTV yhteensä31,3 %34,5 %1 888 00074 %
Nelonen7,7 %11,0 %1 480 00058 %
Jim1,9 %1,8 %832 00032 %
Liv2,1 %2,6 %880 00034 %
Hero0,4 %0,5 %363 00014 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä12,2 %15,8 %1 676 00065 %
TV53,4 %3,3 %1 010 00039 %
Kutonen1,3 %1,3 %698 00027 %
Frii3,2 %3,3 %558 00022 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %31 0001 %
TLC2,9 %2,3 %606 00024 %
Warner Bros. Discovery10,8 %10,2 %1 358 00053 %
STAR Channel1,8 %1,8 %630 00025 %
National Geographic Channel1,5 %1,2 %547 00021 %
Disney Finland3,4 %3,0 %862 00034 %
Muut3,6 %2,9 %746 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 152 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.