Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 11/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 622 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV119,8 %21,4 %521 00076 %
Yle TV28,2 %4,7 %435 00064 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,8 %320 00047 %
Yle yhteensä30,3 %27,9 %553 00081 %
MTV322,6 %26,1 %539 00079 %
Sub4,3 %4,0 %396 00058 %
AVA3,4 %3,4 %313 00046 %
MTV:n maksukanavat1,9 %1,5 %113 00017 %
MTV yhteensä32,2 %35,0 %571 00083 %
Nelonen9,8 %13,2 %466 00068 %
Jim2,1 %2,1 %262 00038 %
Liv2,3 %2,5 %286 00042 %
Hero0,7 %0,7 %153 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %18,5 %529 00077 %
TV54,8 %4,1 %321 00047 %
Kutonen1,8 %1,7 %253 00037 %
Frii5,4 %5,2 %196 00029 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %12 0002 %
TLC3,1 %2,2 %195 00028 %
Warner Bros. Discovery15,2 %13,4 %418 00061 %
STAR Channel2,4 %2,3 %227 00033 %
National Geographic Channel1,3 %1,3 %173 00025 %
Disney Finland3,7 %3,6 %294 00043 %
Muut4,9 %2,6 %219 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %622 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.