Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 13/2025
Kohderyhmä: Naiset 45–64
Kohderyhmän väestö: 684 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 628 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV118,6 %19,3 %498 00073 %
Yle TV28,4 %7,1 %443 00065 %
Yle Teema&Fem2,3 %1,5 %310 00045 %
Yle yhteensä29,3 %27,8 %558 00082 %
MTV322,0 %25,5 %518 00076 %
Sub3,3 %3,1 %329 00048 %
AVA3,6 %3,7 %294 00043 %
MTV:n maksukanavat2,6 %2,4 %119 00017 %
MTV yhteensä31,6 %34,7 %594 00087 %
Nelonen10,3 %14,1 %437 00064 %
Jim2,1 %1,5 %225 00033 %
Liv2,1 %2,4 %299 00044 %
Hero0,7 %0,5 %104 00015 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,5 %505 00074 %
TV54,7 %4,0 %340 00050 %
Kutonen1,9 %2,1 %235 00034 %
Frii5,6 %5,1 %215 00031 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %5 0001 %
TLC3,1 %2,4 %196 00029 %
Warner Bros. Discovery15,4 %13,6 %424 00062 %
STAR Channel2,6 %2,2 %180 00026 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %189 00028 %
Disney Finland4,4 %3,5 %269 00039 %
Muut5,9 %3,6 %233 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %628 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.