Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2025
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 565 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 147 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 36 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 31 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV121,4 %22,1 %1 595 00062 %
Yle TV212,3 %6,2 %1 392 00054 %
Yle Teema&Fem3,2 %2,5 %932 00036 %
Yle yhteensä36,9 %30,8 %1 811 00071 %
MTV323,8 %27,7 %1 710 00067 %
Sub3,2 %3,3 %1 092 00043 %
AVA3,6 %3,7 %924 00036 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,0 %349 00014 %
MTV yhteensä32,3 %35,7 %1 865 00073 %
Nelonen9,3 %13,5 %1 449 00056 %
Jim1,7 %1,7 %774 00030 %
Liv2,3 %2,8 %963 00038 %
Hero0,4 %0,3 %281 00011 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %18,3 %1 671 00065 %
TV53,6 %3,1 %955 00037 %
Kutonen1,0 %0,9 %621 00024 %
Frii3,0 %2,9 %587 00023 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %46 0002 %
TLC3,3 %2,5 %647 00025 %
Warner Bros. Discovery11,0 %9,5 %1 328 00052 %
STAR Channel1,6 %1,6 %612 00024 %
National Geographic Channel1,6 %1,4 %508 00020 %
Disney Finland3,2 %3,0 %834 00033 %
Muut3,9 %3,1 %740 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 147 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.