Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikkoSeuraava viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2025
Kohderyhmä: Naiset 25–44
Kohderyhmän väestö: 701 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 542 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,3 %10,7 %277 00040 %
Yle TV213,3 %6,1 %293 00042 %
Yle Teema&Fem1,5 %1,7 %106 00015 %
Yle yhteensä24,2 %18,5 %397 00057 %
MTV323,3 %27,1 %375 00053 %
Sub4,5 %4,9 %216 00031 %
AVA3,9 %4,3 %180 00026 %
MTV:n maksukanavat1,8 %1,2 %78 00011 %
MTV yhteensä33,5 %37,4 %430 00061 %
Nelonen10,5 %15,4 %273 00039 %
Jim3,2 %4,0 %159 00023 %
Liv3,8 %3,9 %180 00026 %
Hero0,5 %0,3 %35 0005 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,0 %23,6 %355 00051 %
TV53,1 %3,0 %151 00022 %
Kutonen2,1 %1,6 %117 00017 %
Frii2,9 %2,7 %92 00013 %
The Discovery Channel0,0 %0,0 %23 0003 %
TLC5,3 %3,9 %157 00022 %
Warner Bros. Discovery13,5 %11,1 %288 00041 %
STAR Channel4,1 %4,0 %143 00020 %
National Geographic Channel2,6 %2,1 %90 00013 %
Disney Finland6,7 %6,1 %181 00026 %
Muut5,2 %4,3 %165 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %542 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.