Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen viikko
Viikoittaiset kanavien katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, viikko 14/2025
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 687 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 124 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 79 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 15 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 15 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV122,2 %24,5 %1 516 00056 %
Yle TV213,5 %5,5 %1 411 00053 %
Yle Teema&Fem2,7 %2,8 %832 00031 %
Yle yhteensä38,4 %32,8 %1 797 00067 %
MTV317,5 %21,8 %1 558 00058 %
Sub5,6 %5,8 %1 171 00044 %
AVA2,4 %2,6 %800 00030 %
MTV:n maksukanavat2,5 %2,8 %420 00016 %
MTV yhteensä27,9 %33,1 %1 763 00066 %
Nelonen7,4 %10,1 %1 393 00052 %
Jim2,6 %2,8 %921 00034 %
Liv1,6 %2,1 %865 00032 %
Hero0,3 %0,4 %273 00010 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä11,9 %15,3 %1 622 00060 %
TV53,7 %3,9 %1 014 00038 %
Kutonen3,0 %2,9 %805 00030 %
Frii1,8 %1,9 %537 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %48 0002 %
TLC0,7 %0,7 %492 00018 %
Warner Bros. Discovery10,1 %9,9 %1 281 00048 %
STAR Channel2,7 %2,6 %683 00025 %
National Geographic Channel4,0 %2,7 %685 00025 %
Disney Finland6,7 %5,3 %983 00037 %
Muut6,3 %5,3 %897 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 124 00079 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.