Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 10–24
Kohderyhmän väestö: 483 000
Viikot: 40-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 371 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 77 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 7 t 28 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 4 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,6 %5,7 %188 00039 %
Yle TV27,1 %6,8 %195 00040 %
Yle Teema0,6 %0,7 %55 00011 %
Yle Fem0,4 %0,4 %62 00013 %
Yle yhteensä13,7 %13,5 %262 00054 %
MTV320,3 %25,3 %277 00057 %
Sub8,9 %10,8 %205 00042 %
AVA1,1 %0,9 %74 00015 %
C More Total3,9 %2,7 %62 00013 %
MTV yhteensä34,2 %39,7 %310 00064 %
Nelonen15,7 %20,4 %271 00056 %
Jim8,6 %6,1 %157 00032 %
Liv1,6 %1,5 %113 00023 %
Nelosen maksukanavat1,0 %1,3 %27 0006 %
Nelonen Media yhteensä26,9 %29,3 %303 00063 %
TV55,9 %6,5 %161 00033 %
Kutonen2,6 %1,9 %100 00021 %
The Discovery Channel1,2 %0,5 %26 0005 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,9 %207 00043 %
STAR Channel7,6 %4,1 %164 00034 %
Music TV1,0 %0,3 %26 0005 %
Muut7,0 %4,2 %86 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %371 00077 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.