Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2014
Kohderyhmä: Kaikki 10–24-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 946 000
Viikot: 40-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 769 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 81 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 8 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV15,5 %4,9 %389 00041 %
Yle TV27,3 %6,6 %434 00046 %
Yle Teema0,6 %0,6 %127 00013 %
Yle Fem0,7 %0,7 %137 00014 %
Yle yhteensä14,1 %12,9 %569 00060 %
MTV320,6 %26,2 %595 00063 %
Sub8,9 %10,4 %424 00045 %
AVA2,4 %2,1 %214 00023 %
C More Total3,0 %1,7 %107 00011 %
MTV yhteensä34,9 %40,3 %657 00069 %
Nelonen16,0 %20,2 %577 00061 %
Jim6,4 %5,1 %332 00035 %
Liv5,5 %4,3 %321 00034 %
Nelosen maksukanavat0,9 %0,9 %53 0006 %
Nelonen Media yhteensä28,8 %30,6 %647 00068 %
TV55,7 %6,0 %336 00036 %
Kutonen2,0 %1,3 %212 00022 %
The Discovery Channel0,7 %0,3 %38 0004 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,6 %421 00045 %
STAR Channel5,3 %3,0 %300 00032 %
Music TV2,3 %1,7 %88 0009 %
Muut6,3 %3,9 %171 00018 %
Yhteensä100,0 %100,0 %769 00081 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.