Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2014
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 347 000
Viikot: 40-44/2014
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 161 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %22,8 %1 758 00075 %
Yle TV28,2 %8,9 %1 749 00075 %
Yle Teema2,4 %2,8 %1 122 00048 %
Yle Fem1,3 %1,7 %968 00041 %
Yle yhteensä39,1 %36,2 %1 963 00084 %
MTV317,2 %21,5 %1 912 00081 %
Sub4,9 %5,6 %1 445 00062 %
AVA1,2 %1,0 %961 00041 %
C More Total3,7 %2,0 %458 00020 %
MTV yhteensä26,9 %30,2 %2 011 00086 %
Nelonen10,4 %13,4 %1 839 00078 %
Jim4,2 %3,9 %1 263 00054 %
Liv1,5 %1,4 %1 129 00048 %
Nelosen maksukanavat1,5 %1,6 %288 00012 %
Nelonen Media yhteensä17,5 %20,4 %1 943 00083 %
TV54,2 %4,0 %1 244 00053 %
Kutonen1,9 %1,9 %927 00039 %
The Discovery Channel0,6 %0,4 %158 0007 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,2 %1 463 00062 %
STAR Channel4,4 %3,2 %1 209 00052 %
Music TV0,3 %0,1 %185 0008 %
Muut5,2 %3,7 %789 00034 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 161 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.